mandag 15. april 2013

Gry-suppe, kurs og sprø vannkefir!

I helgen var det kurs med Gry Hammer, den utrolig kunnskapsrike damen bak bloggen fra jord til bord. Anbefaler alle å dra på et slikt kurs, utroilig lærerikt, og ikke minst veldig hyggelig!
I tillegg var jeg heldig nok til å komme hjem med en super oppskrift på blomkålsuppe! barna mine "liker ikke" blomkål, så da ble den raskt døpt Gry-suppe. ;)
 Jeg måtte (selvfølgelig, oppskriftsallergisk) lage den litt annerledes enn Gry lærte oss, og har ikke brukt nøyaktige mål heller. uansett så ble suppen stor suksess hos både mann og barn! 



Hurra for Gry-suppe;

- to ss ekte smør eller ghee
- et blomkålhode
- en økologisk løk
- en hvitløk
- en økologiske chili
- kraft
- litt muskatnøtt
- litt cayenne
- havsalt
- pepper
- saften av en sitron 
- persille i mengder


Vask blomålen og kutt i mindre buketter, stek disse sammen med løk, chili og hvitløk. Bland gjerne inn resten av krydderet også, før du heller på kraft. La simre en stund, før du moser suppen med stavmixer, skviser i sitronen og hakket persille.

Var veldig, veldig god sammen med ovnsstekte ostesmørbrød av surdeigsbrød, masse smør og rebellost. 



Og til slutt må jeg skryte litt av vannkefiren min! Etter et lite spa-opphold i kjøleskapet i påasken har kornene mine vokst seg monsterstore! Nås vever de rundt i langt større grad enn tidligere, og er på størrelse med store melkekfirkorn! Er de ikke flotte?



Om du vil lese mer om vannkefir anbefaler jeg dette innlegget. 




3 kommentarer:

  1. I dag blir det blomkålsuppe hjemme hos oss. Har hatt kyllingkraft trekkende noen dager nå og gleder meg til å bruke den.

    Er litt misunnelig på de flott vannkefir kornene dine. Mine er mindre men lager en fantastisk vannkefir alikevel :-)

    SvarSlett
  2. Hei, festsesongen er her igjen, de som har mottatt et lån fra oss bør komme ut og begynne å vitne, og de som har behov for et presserende lån, bør kontakte oss nå.

    Liten introduksjon om meg selv.
    Jeg heter Claudia Klein, jeg er tysk og representerer Spotcap Global Financial Services. Vi gir alle slags lån til en subsidiert rente på 3%

    Enten det er et lån for å kjøpe et hus eller en bil, eller et lån for å reise på ferie, eller et forretningslån, personlig lån, tilbyr vi både langsiktig og kortsiktig lån. Her er den beste løsningen på dine økonomiske bekymringer. Interesserte parter bør kontakte oss for mer informasjon via e-post: | spotcapglobalservices@gmail.com | eller send oss ​​en beskjed på WhatsApp: +4915758108767 |

    Når det gjelder lån på nettet, er vi veldig pålitelige og tillitsverdige. Det er veldig viktig at du jobber med det rette selskapet. Vi hjelper deg med å få den beste prisen for lånet ditt uavhengig av kredittscore! Hvis du er ute etter noen slags lån, er vi det rette selskapet for deg å kontakte.

    Vi vet at det alltid har vært et enormt problem å få et legitimt lån For personer som har økonomiske problemer og trenger løsning på det, er det mange som synes det er så vanskelig å få lån fra sine lokale banker eller andre finansinstitusjoner på grunn av høy rente , utilstrekkelig sikkerhet, gjeldsgrad, lav kredittscore eller andre årsaker

    Kontakt oss i dag for mer informasjon om vårt lånetilbud via denne e-postadressen: | spotcapglobalservices@gmail.com | eller send oss ​​en beskjed på WhatsApp: +4915758108767 | & Motta svar på et øyeblikk.

    SvarSlett
  3. Er du i finanskrisen, leter du etter penger til å starte din egen virksomhet eller betale regninger ?, Vi er alle typer lån til lav rente på 2%. Søk nå via e-post til: (TRUSTLOAN88@GMAIL.COM) eller WhatsApp Us på +1 443 281 3404

    SvarSlett