torsdag 18. april 2013

Kesam, kesam, lukk deg opp?

Tidligere hadde jeg virkelig dilla på vanilje-kesam, og spiste det i mengder. I dag kunne det ikke falle meg inn å kjøpe et slikt produkt, men smaken har jeg savnet. Så hva er da vel bedre enn å lage sin egen kesam?




Jeg laget min på denne måten;

- en halvliter avsilt kefir
- en teskje ekte vanilje
- 3 dråper stevia med hasselnøtt
- 3 dråper stevia med vanilje
- 3 dråper stevia med english toffee

Blandes godt, la stå en halvtime i kjøleskapet til smakene får satt seg, og nyyyyyt!

2 kommentarer:

  1. Nomnom, kefirvillihybriden din er vidunderlig og jentene hekta på slimete villi ;-). Jeg har nå smittet 3 ekstra korn med kulturen din for å kunne syrne litt større mengder. Skal til melkebonden i dag, gleder meg til å lage ny batch! Jeg elsker denne delingen av levende mat<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy å høre! Ja, dleing er en fin ting! Laget surdeigsbrød med starteren din i dag morges faktisk! Satse på slimkornene formerer seg vilt nå, så vi får spredd denne snodige tingen til flere!
      Jeg venter på korn fra heidi nå, blir spennende å smake forskjellen!

      Og forresten, sender du meg adressen din på mail, så kommer snart de andre kornene også!

      Slett