tirsdag 29. januar 2013

Mammas magiske smaker!

Jeg har klart å få mamma til å brygge både kombucha, vannkefir, melkekir og gingerbeer. Med varierende hell. Men nå har hun klart det store, helt uten å kunne forklare det!

I går smakte jeg den nydeligste kombuchaen jeg noengang har smakt! Den var utrolig oppfriskende, full av sødme, hint av mango og det beste: ingefærsmak! Den var helt lys på fargen, og hadde etterlatt seg to scobyer som også var helt lyse, fullstendig ulike de jeg ender opp med.

Problemet; Hun har ikke hatt den i nærheten av ingefær, og kan overhodet ikke forklare hva som har skjedd!!!

Den har ikke engang vært i samme rom som gingerbeer'en, og var brygget på svart te og mangote!

Hva i alle dager har skjedd? Og hvordan skal jeg få til en slik fantastisk kombucha igjen? Her må eksperimenteres....!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar